Popular Post

Rabu, 30 Disember 2015

Proton Semakin Rugi Tun Masih Berdalih


Proton sebuah syarikat automotif negara yang diasaskan sendiri oleh beliau semakin mengalami kerugian besar dan tidak mampu bertahan ekoran suntikkan dari dana kerajaan telah di bekukan.
Pada masa sama Tun masih menyakinkan rakyat Malaysia dengan mengatakan, "Proton berada dilandasan yang sangat setabil dan jenama kereta itu masih kukuh di pasaran antarabangsa setaraf BMW, AUDI, MERCEDES-BENZ, kita cuma tidak mampu menandingi Lamborgini dan Ferarri".

Selasa, 22 Disember 2015

Saya lebih kenal Tun Mahathir daripada kamu


Saya lebih kenal Tun Mahathir daripada kamu, Kalau nak cerita tentang harta yang dia kumpul di luar negara tidak terkira, berapa puluh bilion wang simpanan dari hasil pemerintahan selama 22 tahun.
Saya nak tanya, kamu kenal Tun berapa lama? sejauh mana kamu kenal dia? Apa yang kamu dapat dari menyokong dia? di mana tahap ekonomi bumiputera sewaktu dia berkuasa selama 22 tahun? Adakah dia tidak sempat menaikkan ekonomi bumiputera atau dia sendiri tindas melayu supaya lemah dan terpaksa ikut cakap pemerintah? Tidakkah kamu tahu dia dan anak2 hidup mewah dari hasil negara, 

Dia manusia yang pandai berpura-pura, dialah individu yang bertanggunjawab memperlekeh dan mengekang islam dalam negara sehingga membunuh di Memali. Di luar negara dialah jaguh islam kononnya lantang bersuara mempertahankan negara islam. Dia kutuk israel depan kita, di masa yang sama dia jalinkan hubungan secara sulit dengan pemimpin dan kerajaan israel. Betul kata orang2 tua dulu, kalau jumpa ular dengan keling siapa dulu kita ketuk?


Sekali lagi saya tanya, kamu kenal Tun Mahathir sejauh mana, berapa lama? Hari ini dia berpakat dengan DAP dan menghasut melayu untuk menjatuhkan kerajaan yang di pimpin oleh orang melayu, ini saya tidak boleh terima. Kita kalau sayang seseorang jangan terlalu taksub dan jangan jadi terlalu bodoh.

Rabu, 16 Disember 2015

Umno dan negara ini bukan milik Mahathir


"Saya cuma dijadikan alat (tangga) untuk beliau mencapai cita-cita melihat Mukhriz menjadi Perdana Menteri, dulu Pak Lah sekarang DS Najib. Niat beliau bukan ingin membela nasib rakyat saya betul-betul amat kecewa"

Siapa dia untuk menentukan pucuk pimpinan parti, umno dan negara ini bukan milik dia, jadi biar rakyat dan parti yang tentukan, kata bekas Tim. Perdana Menteri

Bekas Tim.Perdana Menteri kecewa terhadap Mahathir


Bekas Tim. Perdana Menteri amat kecewa terhadap Tun M, beliau secara terang-terangan mengeluarkan kenyataan ingin melihat anaknya menjadi Perdana Menteri. Adakah saya dan kawan-kawan serta rakyat berjuang untuk melihat anak beliau menjadi Perdana Menteri?

Dahulu Pak Lah, sekarang DS Najib menerima nasib yang sama, tidak mustahil Perdana Menteri selepas ini akan menerima kritikan daripada beliau demi mencapai cita-citanya. Sekiranya saya menjadi Perdana Menteri pun nasib yang sama akan menimpa saya, kami cuma alat beliau.


Isnin, 16 November 2015

Sokongan Mahathir di kalangan pelajar sekolah


"Apa yang saya lihat hari ini, sokongan terhadap Tun Mahathir ramai di kalangan pelajar-pelajar sekolah yang tidak mampu memberi kesan kepada pemerintah.
Kenapa saya cakap ramai di kalangan pelajar-pelajar sekolah, pertama mereka ini mudah terpengaruh dengan pembangkang, kedua mereka taksub dengan pembangunan yang di bina oleh Tun Mahathir, wal hal mereka tidak mendapat manafaat dari pembangunan tersebut.
Golongan dewasa pula amat cendrung kepada pembangkang dan pemerintah yang ada". kata Dr. Agus Yussof

Selasa, 10 November 2015

Saya bersalah memecat dan menzalimi Anwar - Mahathir



Gempar seorang tokoh politik tanah air yang di segani mengeluarkan kenyataan mengaku bersalah terhadap bekas Timbalan beliau pada masa lalu dengan mengatakan...

"Apabila sudah sampai 1 tahap saya terpaksa mengunakan polis untuk menghalang perkara tertentu daripada seseorang itu bercakap perkara yang tidak baik pada diri saya. Ada orang tuduh saya menyalah guna kuasa masa dulu... Lihat DS Anwar apa terjadi padanya? Saya tangkap, saya taruk masuk dalam tahanan ISA, semua orang nampak saya tangkap DS Anwar dan bukannya ada sebab apa pun, tak ada. Tak ada sebab apa pun. Bukan ada kesalahan apa pun yang di lakukan oleh DS Anwar. Tak ada langsung, sebab itu adalah kezaliman. Ada juga pihak-pihak yang ingin buang saya pada masa itu, tapi susah sikit, sebab masa itu saya ada kuasa orang susah nak buang kita. Sekarang ni dah tak ada kuasa macam-macam orang boleh buat.

Lihat rakaman penuh pengakuan Mahathir di sini ... https://www.youtube.com/watch?v=F-w3kdCvpns

Isnin, 2 November 2015

Saya akan bertanding di Padang Rengas PRU akan datang - Mahathir


Ekoran dari kritikan dan desakkan yang sentiasa di lemparkan terhadap DS Najib Razak, Menteri di Jabatan Perdana Menteri mengeluarkan satu kenyataan mencabar Mahathir agar bertanding di Padang Rengas PRU akan datang.

Cabaran tersebut di sahut oleh Mahathir, beliau akan bertanding di Padang Rengas PRU akan datang dan mengangap Nazri cuma budak mentah.


Jumaat, 30 Oktober 2015

Beri kebebasan suara kepada rakyat - Mahathir


Keluhan Tun Mahathir agar rakyat malaysia di beri kebebasan bersuara untuk menentu hala tuju dan memilih kepimpinan negara.
Beliau mengatakan "kerajaan Najib harus beri peluang kebebasan bersuara kepada rakyat seperti negara maju bagi menentukan hala tuju dan kepimpinan negara, jangan biarkan rakyat seperti katak dibawah tempurung dengan menyekat media sosial. 22 tahun saya perintah perkara seperti itu tidak pernah terjadi di bawah kepimpinan saya."

Khamis, 29 Oktober 2015

George Soros pernah mengatakan Mahathir bukan pakar ekonomi, dia cuma doctor biasa yang membazirkan harta rakyat.




Pada tahun 1995, Bank Dunia, Dana Kewangan Antarabangsa dan pakar
ekonomi memberi amaran kepada Mahathir Mohammad, bahawa jika Malaysia TIDAK mengurus ekonomi dan kewangan dengan betul, ia akan mengalami nasib yang sama seperti Mexico yang menyaksikan matawang Peso menjunam teruk.

Daripada mencari MENGAPA dan BAGAIMANA untuk mencegah keadaan, Mahathir segera mematahkan hujah dan memarahi mereka dengan menuduh mereka "cemburu dengan pembangunan dan ekonomi Malaysia"...Soros tergelak dengan kenytaaan seorang individu yang terlalu berlagak tidak tahu mengenai ekonomi.

Sebelum itu Mahathir terlalu boros mengunakan wang rakyat beratus-ratus bilion Ringgit untuk beliau mendapat 20% setiap projek yang telah diluluskan. Pada tahun 1997, apabila Krisis Kewangan melanda.  Mahathir betul2 terkejut tidak tahu apa yang telah berlaku, beliau sendiri tidak tahu apa yang perlu dilakukan.

Mahathir dan Menteri-menteri beliau keliru dengan pelbagai tindakan dan kenyataan yang mereka buat.  Di dalam kecelaruan itu, Mahathir telah membelanjakan berbilion-bilion Ringgit untuk menyokong mata wang Ringgit… Ssehingga ramai rakyat Malaysia yang gulung tikar lebih malang mata wang Ringgit terpaksa di tambat, kata George Soros dalam The Bangkok Post

Selasa, 27 Oktober 2015

Haram Jatuhkan Pemimpin - Mufti Kelantan


" Haram jika niat ingin menjatuhkan pemimpin, apatah lagi menghasut rakyat seperti yang di luahkan oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin dan juga Tun Mahathir secara terbuka baru-baru ini. Sejarah 'wali songo' berhadapan dengan kerajaan Majapahit yang sangat kejam terhadap rakyat di tanah jawa, para wali sendiri tidak berani menjatuhkan pemimpin (umaroq). Adakah ilmu kita lebih dari pengajian para wali.
Kerajaan yang di pimpin oleh Datuk Najib tidak sekejam kerajaan Majapahit, kenapa kita perlu jatuhkan beliau, adakah beliau menghalang penyebaran islam di negara kita ini? "... Tegas Datuk Shukri Mohamad mufti negeri kelantan.

Rabu, 14 Oktober 2015

Mahathir Orang Tua Nyanyuk Yang Semakin Terdesak


Dulu Tun dengan Ku Li adalah seteru, mereka berdua bercakaran sesama sendiri sehingga Ku Li tubuhkan Semangat 46 umno terus terkubur. Saya masih ingat lagi bermacam cara Tun fitnah Ku Li dengan menabur poster Ku Li sedang "meliwat Mat Yaccob" di Parlimen Tanah Merah dengan kapal terbang ringan untuk menjatuhkan politik Ku Li, Hari ini mereka berdua bagaikan belangkas memburukkan Perdana Menteri mengenai SOSMA. Adakah Tun terlupa ISA yang di pertahankan beliau masa lalu untuk menjaga kepentingan politiknya sehinggakan ramai pemimpin politik yang tidak di sukainya di humban ke dalam ISA, hari ini beliau mengatakan PM menyalah gunakan akta sosma, saya tidak terkilan dengan kenyataan Tun bagi saya dia termasuk orang nyanyuk yang semakin terdesak, tidak mustahil selepas ini Tun akan bersama-sama Anwar Ibrahim yang pernah beliau fitnah kata Ibrahim Ali.


Selasa, 13 Oktober 2015

Jangan Di Layan Orang Nyanyok - Ibrahim Ali


PAS bersama pertubuhan melayu PERKASA tidak ada sangkut paut dengan Tun Mahathir kata Ibrahim Ali, "Tun jangan ingat Perkasa bergabung dengan PAS bagi memberi sokongan kepada beliau untuk memburukkan Perdana Menteri, kami bersatu bagi tujuan perkukuhkan islam dan melayu tiada sangkut paut menyokong Tun Mahathir yang kini hilang arah tujuan, kita jangan layan orang yang sudah nyanyuk"







Khamis, 8 Oktober 2015

Anak Saya Menabung Dari Kecil - Mahathir


Hari ini Mahathir mengeluarkan kenyataan mengenai kekayaan luar biasa yang di miliki anaknya Mokhzani dan Mirzan adalah hasil dari menabung dari kecil.
Mahathir mengatakan, beliau mendidik kesemua anak-anaknya agar menabung dari kecil bagi membolehkan mereka membuka perniagaan di masa hadapan. Mereka tidak pernah mengunakan dana kerajaan, saya juga tidak memberi apa-apa tender kerajaan kepada anak saya sewaktu saya menjadi Perdana Menteri, tegas Mahathir sewaktu menjawab tuduhan yang di lemparkan kepada beliau hasil kekayaan luar biasa dua orang anaknya.

Khamis, 17 September 2015

Anwar perlu di bebaskan sekirannya ingin menjadi Perdana Menteri


"Saya tahu anak muda dan seluruh rakyat ingin melihat Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri, untuk melantik anwar sebagai Perdana Menteri, beliau perlu di bebaskan dari penjara, untuk membebaskan Anwar Pakatan perlu tawan Putrajaya pada PRU 14 nanti. Saya yakin PR mampu berbuat demikian seperti mana PRU lalu" Kata Tun Mahathir ketika di tanya, layakkah Anwar menjadi Perdana Menteri.


Isnin, 14 September 2015

Mahathir bunuh umat islam di malaysia tanpa ada rasa bersalah


"Tragedi Memali 1985 semua orang tahu itu adalah arahan dan perbuatan Mahathir, sebab itu dia menang tipis perebutan kerusi Presiden umno, rata2 ahli umno tidak boleh terima kenyataan pembunuh di Memali.
Dia (Mahathir) memerintah tidak berperikemanusiaan, you semua kena ingat, dia manusia pandai berlakon kononnya membela umat islam di luar negara seperti Bosnia dan Palastin, hakikat sebenar dialah yang bunuh umat islam di malaysia tanpa rasa bersalah, sampai sekarang dia tidak minta maaf di atas apa yang dia lakukan"... kata Tengku Razagli Hamzah bekas menteri kewangan

Saya lihat telatah Tun Mahathir agak nakal seperti kucing hilang anak


"Cuba tanya Tun Mahathir, tak penat ke tua-tua asik duk menipu rakyat, untuk mencapai apa yang di hajati, sepatutnya dia perlu berehat buat amal ibadah sebelum ajal menjemput, lihat bekas PM Tun Abdullah Ahmad Badawi, setelah letak jawatan dari pucuk pimpinan terus beliau berdiam diri mengenai hal-hal pentadbiran sekarang, ..Lain pulak dengan dia ni, saya lihat telatah Tun Mahathir agak nakal seperti kucing hilang anak  ada saja cerita yang di olah untuk memburuk-burukkan kerajaan" Kata Datuk Seri Nazri Aziz

Ahad, 13 September 2015

Mahathir amat licik menipu rakyat


"Siapa tidak kenali Mahathir, seorang manusia yang cukup bijak membelit menutupi kesalahan yang di lakukannya. Masihkah anda ingat sewaktu kejatuhan ekonomi Negara pada tahun 1997 dik kerana keborosan beliau, Mahathir menuduh Bilionair dunia George Soros manipulasi mata wang iaitu Ringgit sehingga jatuh menjunam, beliau juga menuduh itu sebahagian agenda Anwar Ibrahim dan Soros. Pada masa itu rakyat kita telan hidup-hidup cerita Mahathir.

Tidak lama selepas itu, apabila ekonomi Malaysia semakin pulih, kemarahan rakyat sudah mula reda, Mahathir memanggil Soros untuk meminta maaf dari tuduhan yang di lemparkannya dahulu.

Saya kenali Mahathir cukup lama, malah pernah berkhidmat dengan beliau sebagai Menteri Kewangan, dia (Mahathir) amat licik menipu rakyat untuk menutupi kesalahan yang dia lakukan.

Hingga ke hari ini, rakyat Malaysia mudah percaya kata-kata Mahathir walaupun beliau terang-terangan membuat kesalahan. Mahathir menganggap rakyat malaysia adalah dari golongan yang terlalu bodoh, minda kita amat mudah di tipu"..Kata Tun Daim Zainuddin




Jumaat, 11 September 2015

Sila tubuhkan parti baru sekirannya ramai penyokong


Tun M berdalih mengatakan tak perlu jadi pengkhianat tubuh parti baru...Habis yang hentam pemimpin parti secara terbuka bukan pengkhianat? Cukup2 la Tun, bukan semua rakyat malaysia ni bodoh.

Kita alu-alukan Tun buka parti baru sekiranya dia ramai penyokong, kita lihat sejauh mana parti yang Tun tubuh boleh hidup dalam Malaysia. Cuba renung sejenab semangat 46 yang di pimpin Tengku Razali kononnya separuh pengikut adalah ahli umno hanya boleh bertahan 1 penggal sebelum berkubur.

PKR boleh bertahan sehingga kini, resepinya Anwar ibrahim mempertahankan hak rakyat yang di seleweng oleh Tun pada masa lalu.

Muhyiddin menyokong penuh perjuangan DS Najib


"Sebagai orang no.Dua parti melayu yang terbesar dalam negara, saya menyokong penuh kepimpinan DS Najib Razak sebagai Perdana Menteri dan juga Presiden parti tanpa syak dan prasangka, saya akan terus berkhidmat di dalam parti bagi memastikan wadah perjuangan untuk membela agama, bangsa dan tanah air terus terlaksana" Kata beliau selepas mesyuarat Majlis Tertinggi umno.


Rabu, 9 September 2015

Mahathir menyesal memecat Anwar Ibrahim sebagai timbalan beliau.


"Saya amat menyesal memecat Anwar Ibrahim dan mengantikan Pak Lah serta mengangkat Najib menjadi Perdana Menteri, sepatutnya jawatan Perdana Menteri adalah milik Anwar Ibrahim, Saya telah buat banyak dosa kepada beliau dengan memfitnahnya sehingga mengaibkan diri dan keluarga beliau, saya memohon maaf di atas kesilapan lalu, rakyat perlu beri peluang kepada beliau untuk mentadbir negara sebagai Perdana Menteri" Kata Mahathir setelah pulang ke tanah air dari lawatan di luar negara.


Isnin, 7 September 2015

Apa beza manusia di palestin dan manusia di memali.


"Kita Boleh Sayang Seseorang, Tetapi Kita Tak Boleh Sayang Sampai Dia Bunuh Orang Pun Kita Sayang... Seperti Pembunuhan Di Memali, Contoh Jer!!!"

Yahudi bunuh rakyat Palestin melayu sungguh2 marah, kononnya kejam tidak berprikemanusiaan, siap keluarkan slogan 'support gaza'... Melayu memali di bunuh tak de pulak keluar isu kejam, jahat, marah jauh sekali.

Ada beza ke manusia di Palestin dan manusia di Memali Kedah,

Islam mengatakan, "jangan sesekali kamu membunuh saudara sesama islam"...Pemimpin yahudi tidak bunuh bangsa sendiri. Malangnya pemimpin islam membunuh saudara islam kerana politik dan di sokong oleh orang2 islam

Mahathir menyokong Hudud yang di perjuangkan PAS

Tun Mahathir menyatakan Hudud yang di perjuangkan PAS selama ini perlu di laksanakan supaya keadilan dapat di tegak, rasuah dan penyalah guna kuasa yang semakin membimbangkan dapat di atasi.
"Dah tiba masanya Hudud wajib di laksanakan dalam Malaysia, rakyat perlu bagi sokongan sepenuhnya pada PAS untuk melaksanakan undang-undang tersebut, saya yakin rakyat akan menerimanya dengan baik ditambah negara Malaysia majoritinya islam" Beliau memberitahu semasa sidang akhbar di Norwich


Berbeza dengan apa yang di ucapkan pada masa lalu..


Beliaulah orang yang pertama menentang Hudud yang di perjuangkan oleh PAS.



Khamis, 3 September 2015

Pembangkang perlu cari formula tumbangkan umno/BN lantik Anwar sebagai Perdana Menteri


"Parti Amanah Negara (PAN) perlu bergabung bersama DAP dan PKR, saya yakin BN akan tumbang PRU akan datang kerana sokongan rakyat terhadap mereka mula terhakis, pastikan Anwar Ibrahim dibebaskan untuk jadi Perdana Menteri" Kata Mahathir ketika berada di luar negara



Mahathir inginkan Anwar Ibrahim jadi Perdana Menteri


Adakah beliau terlupa apa yang pernah di ucapkan satu ketika dulu..


Isnin, 31 Ogos 2015

Tun ibarat pengemis terdesak


Saya amat malu melihat telatah Tun setiap kali mengeluarkan kenyataan terhadap DS Najib. ia boleh di ibaratkan seperti seorang pengemis yang terlalu terdesak.
Akhir-akhir ini saya ikut perkembangan beliau, makin lama saya lihat beliau makin merapu, terbaru beliau mengeluarkan kenyataan Anwar perlu di bebaskan untuk jadi PM supaya ekonomi Malaysia akan stabil dan kukuh. Dahulu Tun yang bersungguh-sungguh mengatakan Anwar ingin membuat pinjaman dengan IMF, berbaik-baik dengan Soros sehingga mata wang Malaysia jatuh.
Paling saya kecewa beliau bersama-sama DAP turun ke himpunan bersih 4.0 tanpa rasa bersalah untuk tujuan apa selain ingin menjatuhkan kuasa melayu.

Sabtu, 29 Ogos 2015

Mahathir semakin terdesak ingin melihat Najib berundur


Tidak cukup jelajah bersama isteri dengan memburuk-burukkan PM dan UMNO, Mahathir terpaksa turun bersama anak perempuan beliau ke perhimpunan bersih yang di anjurkan pembangkang. Apa yang menyedihkan beliau di cemuh oleh peserta bersih, hanya segelintir yang meraikan kehadirannya.

Apa tidaknya, 22 tahun beliau perintah, perhimpunan seperti itu tidak pernah berlaku kerana di kawal oleh ISA, beliau sendiri mengatakan tidak baik untuk negara. Malah beliau jugak menahan Anwar Ibrahim kerana membuat perhimpunan seperti itu.

Adakah beliau begitu terdesak atau kifarah terhadap apa yang di lakukan selama 22 tahun pemerintahan beliau sedang di tunjukkan oleh Allah,

Jangan di layan kerenah Mahathir



Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA) Malaysia menyelar tindakkan bekas PM Mahathir Muhammad di atas satu kenyataan supaya pembangkang mencari formula untuk menyikirkan Najib.
Kata beliau "Sudahlah Tun apa lagi yang anda mahukan, jangan jadikan rakyat malaysia seperti badut mendengar setiap keluhan untuk diri anda, saya tahu Mahathir ada agenda tersembunyi bukan kerana umno akan kalah, bukan kerana menjaga kepentingan rakyat, dia mahu legasinya di sambung semula. Keadaan menjadi tidak terkawal apabila Najib tidak ikut arahan darinya, siapa Mahathir untuk menetukan itu ini di dalam negara, negara ini bukan miliknya, bukan milik bapak dia. 22 tahun dia perintah pelbagai kepincagan yang dia lakukan tetapi tidak di hebahkan kerana dahulu ada ISA, media cetak di halang dan sebagainya, dia memerintah dulu pun dalam ketakuatan"
"Saya telah lama mengikutnya, saya tahu setiap gerak kerja Mahathir banyak jahat dari baik, ISA yang di pertahankan oleh beliau hanya untuk menjaga politik dirinya. Rakyat malaysia jangan jadi bodoh, sekiranya legasi Mahathir memerintah media sosial akan terus lenyap, kita semua seperti katak di bawah tempurung" Kata Ibrahim Ali

Selasa, 4 Ogos 2015

Dari mana Mahathir mendapat aset sebanyak RM1.4 Bilion


Mahathir memberi dana kepada Pak Lah sewaktu PRU 11 sebanyak RM1.4 Bilion, persoalannya dari mana Mahathir mendapat wang sebegitu banyak sedangkan itu bukan duit parti.

Kita tidak terkejut dengan pemberian sebanyak itu kerana kekayaan Mahathir melebihi berpuluh-puluh bilion ringgit dan ini adalah sebahagian dari simpanan beliau di atas nama Hasmah Mohamed Ali di luar negara.

Perkara ini telah di sahkan oleh Badan Pencegah Rasuah (BPR) tapi tidak di ambil tindakkan pada masa itu beliau mempunyai kuasa sebagai Perdana Menteri.

Name : Ms Siti Hasmah Bte Mohamed Ali
Post : Wife of Prime Minister
Passport No. : D 173596 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency) 3 years
Account No : AGF-2192-2442-722-(X)
Amount : USD 4,000,000.00
Date of opening account : 25/06/95
Date of Maturity : 25/06/98
(Maturity continued to 25/06/2001)
(Extension interest agreed upon)

Name : Ms Siti Hasmah Bte Mohamed Ali
Post : Wife of Prime Minister
Passport No. : D 173596 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency) 3 years
Account No : FA-4196-2493-313 (A)
Amount : USD 8,000,000.00
Date of opening account : 09/06/97
Date of Maturity : 09/06/00

Name : Ms Siti Hasmah Bte Mohamed Ali
Post : Wife of Prime Minister
Passport No. : D 173596 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency) 3 years
Account No : DD-3919-714-271-(A)
Amount : USD 5,500,000.00
Date of opening account : 06/12/95
Date of Maturity : 06/12/98

Name : Ms Siti Hasmah Bte Mohamed Ali
Post : Wife of Prime Minister
Passport No. : D 173596 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency) 3 years
Account No : FB-5614-1499-515 (C)
Amount : USD 9,800,000.00
Date of opening account : 12/11/97
Date of Maturity : 12/11/2000

Isnin, 3 Ogos 2015

Muhyiddin Terkilan kenyataan Mahathir

"Hari ini Mahathir memutar kenyataan kononnya pemimpin umno menghasut beliau memburuk-burukkan 1MDB, kita tak tahu apa niat sebenar Mahathir, mungkin ini satu pengajaran bagi kita jangan berjinak-jinak dengan ular"

Selasa, 28 Julai 2015

Muhyiddin di gugur dari jawatan TPM, Siapa sebenarnya beliau?


Bekas pegawai kanan polis, Datuk Mat Zain Ibrahim, melalui Akuan Brsumpahnya wajar dipuji.

mendedahkan kes salah laku dan pengkhianatan Muhyiddin Yasin sewak2 menjadi Menteri Besar Johor, beliau tlh memajakkan tanah seluas 21,600 hektar(53,374 ekar) kepada Singapura pada tahun 1988. Ia digunakan untuk membina Empangan Linggiu bagi membekalkan air kepada Singapura. Siap pada tahun 1994, jadi wilayah 'autonomi' yang dikawal ketat. Kalau empangan setinggi 193 meter itu pecah, daerah Kota Tinggi akan tenggelam.

apa yg dimaklumlan, Singapura membayar pampasan kpda Johor atas tanah tersebut bernilai RM320 juta selama 60 tahun. Status cukai tahunan atas tanah dan hasil jualan kayu balak yang dikatakan bernilai bilion ringgit tidak diketahui apa ceritanya.

knpa Johor perlu anugerahkan tanah yg begitu luas kepada Singapura, walhal loji Public Utilities Board Singapura(PUB) telah wujud puluhan tahun di Skudai, Tebrau, Ulu Choh dan Gunung Pulai?

Hari ini beliau di pertahankan oleh golongan yang buta sejarah silam kononnya beliau mempertikai salah laku urus tadbir PM iaitu 1MDB

Selasa, 21 Julai 2015

Mahathir memburukkan Najib menguna fitnah dari pembangkang



Rafizi Ramli mengakui bahawa 1MDB dan cincin Datin Seri Rosmah yang di jaja beliau sebelum ini adalah fakta yang di cedok dari akhbar luar negara. Fakta tersebut hanya 10% tepat selebihnya di tokot tambah untuk meyakinkan rakyat.

Amat menghairankan apabila matang Perdana Menteri mengunakan fakta tersebut untuk memburuk-buruk pemimpin negara, adakah Mahathir sedar atau beliau sengaja ingin menjatuhkan Najib bagi melihat anak beliau Mukhriz dapat menjadi Perdana Menteri satu hari nanti. Sedangkan kedah yang di tadbir anak beliau kini sedang bermasalah

"Saya secara terbuka meminta beliau meletak kan jawatan. Saya mahu melihat Najib berhenti menjadi Perdana Menteri kerana kepincangan yang beliau lakukan seperti 1MDB dan pembelian sebentuk cincin berharga puluhan juta"

Hari ini Mahathir cuba "membetulkan fitnah" yang di ambil dari pembangkang untuk menyakinkan penyokong beliau bahawa kerajaan sekarang benar-benar bermasalah.

Ahad, 28 Jun 2015

Siapa sebenarnya Mahathir, adakah ini yang di katakan jasa



1. Menyekat penyiasatan atau pendakwaan ke atas kroni-kroni kanan BN seperti kes:

* Pemberian saham oleh Rafidah Aziz, ketika itu Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri kepada menantunya yang telah disiapkan kertas pertuduhan oleh Peguam Negara, tetapi tidak didakwa kerana ditutup failnya oleh Peguam Negara kononnya kekurangan bukti.

* Penyiasatan ke atas bekas Ketua Menteri Melaka, Abdul Rahim Tamby Chik tentang penglibatan beliau dalam kes rogol pelajar bawah umur dan pengamal rasuah yang tersohor.

* Sekatan ke atas siasatan BPR dalam kes rasuah bekas Gabenor Bank Negara, Ali Abul Hassan Sulaiman yang didedahkan secara bersumpah oleh bekas Pengarah BPR, Datuk Shafie Yahya di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

2. Kegagalan dan melambatkan proses penyiasatan ke atas kroni-kroni BN.

* Penyiasatan lanjut ke atas kes Perwaja dan Eric Chia (kerana perbicaaan dilakukan secara olok-olok yang akhirnya Eric Chia dibebaskan dan sudah pun meninggal dunia). Kes Eric Chia kini diulang tayang semula dengan pendakwaan ke atas bekas Menteri Pengangkutan, Ling Liong Sik dituduh terlibat menipu kerajaan dalam skandal PKFZ yang mana dijangkakan Ling juga akan turut dibebaskan seperti mendiang Eric Chia.

* Penyiasatan kes BMF dan kes pembunuhan saksi utama dalam skandal BMF.

* Penyiasatan kes pelaburan Tabung Haji bernilai RM200 juta yang diluluskan oleh bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Abdul Hamid Othman.

* Kes penyelewengan saham MAIKA Holding oleh bekas Menteri Kerja Raya dan bekas Presiden MIC S Samy Vellu.

* Penyiasatan kes bekas Menteri Pembangunan Masyarakat dan Perpaduan Negara, Dr Siti Zaharah Sulaiman yang menyeludup kereta mewah Mercedes Benz S320.

* Penyiasatan kes membaik pulih rumah Menteri Besar Selangor dengan kos RM5 juta Khir Toyo dan lain-lain kegiatan rasuahnya yang telah dilaporkan secara detail kepada SPRM. Khir kini menghadapi satu kes daripada berpuluh kes yang dilaporkan. Khir hanya didakwa memiliki tanah dan rumah mewah bernilai jutaan ringgit sahaja. Itu pun dijangka akan dibebaskan juga kerana ia merupakan lakonan Najib mahukan rakyat tahu bahawa yang beliau anti kepada pemimpin yang rasuah.

Persepsi rakyat --->>> Mahkamah adalah sebuah institusi ‘pembersihan’ bagi para pemimpin UMNO yang dituduh kurop, kemudian dibebaskan oleh mahkamah dengan alasan yang lapok yang rakyat bosan mendengarnya. Mahkamah Malaysia bukan institusi menegak kebenaran dan keadilan.

3.Menyelewengan dana-dana awam untuk membantu kroni BN* Merompak wang royalti minyak Terengganu dan ditukar menjadi wang ehsan untuk kegunaan politik UMNO ketika PAS memerintah Terangganu dari tahun 1999 hingga 2004.

* Mengagihkan projek lebuh raya Utara Selatan kepada syarikat milik Umno, UEM bagi tujuan membiayai pembinaan Ibu Pejabat UMNO, PWTC.

* Memaksa Kumpulan Wang Simpanan Guru-guru (KWSG) menyelamat (bail out) 50.6 peratus saham MAS milik Naluri Sdn Bhd dengan harga RM8 sesaham ketika harga semasanya RM3.60 sesaham.

* Pengambilalihan semula MAS oleh kerajaan daripada Tajuddin Ramli yang bernilai RM1.8b.

* Pengambilalihan syarikat UMNO, Renong dan UEM oleh kerjaan melalui Dana Harta.

* Pelaburan Tabung Haji melalui TH Technologies Sdn Bhd dalam projek ERL dengan penguasaan 80 peratus saham yang menguntungkan kroni Perdana Menteri yang menjadi rakan kongsi YTL Corporation.

* Penyuntikan modal RM750 juta kepada BBMB, sebuah bank milik kerajaan sebelum diambil alih oleh bank milik Umno, Bank of Commerce dan membentuk Bank Bumiputera Commerce (BCB).

* Pembelian saham Technology Resource Industries (TRI) oleh Dana Harta.

* Pengambilalihan Celcom, anak syarikat TRI oleh Telekom.

* Memaksa KWSP membiayai projek LRT Putra serta menyelamatkan L&G dan PLUS.

* Memaksa Petronas membeli saham Proton.

* Memaksa Petronas mengambil alih Litar Sepang.

* Memaksa Dana Harta menanggung hutang lapuk berjumlah RM39.326b milik BBMB, Sime Bank dan 66 institusi kewangan yang lain.

* Memiliknegarakan IWK setelah ia mengalami kerugian.

* Pemilikan 200 syarikat oleh Mirzan Mahathir.

* Kes anak Ling Liong Sik memiliki harta RM1b ketika berusia 28 tahun.

* Penglibatan keluarga Daim Zainuddin dalam pelbagai jenis perniagaan.

* Penglibatan adik dan anak Abdullah Ahmad Badawi dalam perniagaan.

4.Menyalahgunakan akta-akta draconian seperti ISA, OSA dan Akta Cetak dan Mesin Cetak bagi tujuan kepentingan politik UMNO:

* Kes ISA seperti Operasi Lalang (1987), Operasi Kenari (1989), al-Arqam (1994), Reformasi (1998), al-Maunah (2000) dan KMM (2001)

.* Kes OSA seperti kes Mohd Ezam Mohd Noor (2002).

* Kes Akta Cetak dan Mesin Cetak seperti kes Lim Guang Eng (1999).

5.Menyekat kebebasan badan penguatkuasa.

* Campur tangan terhadap tugas-tugas polis.

* Mengganggu penyiasatan BPR.

* Menghalang pendakwaan oleh Peguam Negara.

* Mencampuri tugasan SPR dalam urusan pilihan raya.

6. Mengagihkan tender-tender secara runding terus kepada kroni yang tidak berkelayakan sehingga menyebabkan kes-kes seperti:

* Keruntuhan makmal computer.

* Kegagalan menyiapkan 2,192 makmal komputer dalam fasa pertama.

* Terbengkalainya projek perumahan polis di Batu Pahat.

* Keretakan PULAREK.

* Penyelewengan pembekalan alat-alat saintifik ke Kolej Matrikulasi.

7. Mempengaruhi integriti dan kebebasan kehakiman

* Kes Anwar Ibrahim (kes liwat 1)

* Kes fiasco Tun Salleh Abbas.

* Percutian Ketua Hakim Negara, Mohd Eusoff Chin bersama VK Lingam.

* Kes tape Lingam, Suruhanjaya Diraja yang terlibat menyiasat kes ini mencadangan beliau bersama 5 orang lagi disiasat lanjut. Nazri Aziz kata tiada kes, maka kes ditutup.

* Campur tangan seorang hakim kanan dalam pengendalian kes pengundi hantu DUN Likas.

* Pendedahan oleh Datuk Syed Aidid, bekas Hakim Mahkamah Tinggi tentang 112 kes rasuah hakim-hakim.

* Penghapusan bukti dalam kes seks DP Vijandran.

* Perlantikan Mohtar Abdullah sebagai Hakim Mahkamah Persekutuan setelah beliau terlibat membebaskan Rahim Tamby Chik, Tan Sri Muhammad Mohd Taib, Rafidah Aziz dan sebagainya ketika menjadi Peguam Negara.

* Perlantikan Ariffin Jaka dan Agustin Paul (sudah meninggal dunia kerana mengidap barah) sebagai Hakim Mahkamah Agung.

8. Kerugian dan penyelewengan dana-dana awam

* Penyelewengan RM 40 juta wang PPRT.

* Kerugian pelaburan Tabung Haji.

* Kerugian RM15b Bank Negara.

* Kerugian RM40 juta AIM.

* Kerugian LRT Putra dan LRT Star.

* Kemerosotan keuntungan KWSP hampir RM600 juta pada 2000.

9. Menghina dan menyekat Islam

* Merancang membuang nama Islam daripada pertubuhan Islam.

* Mengucapkan penghinaan ke atas sunnah-sunnah Nabi.

* Mengucapkan penghinaan ke atas hukum-hukum Tuhan.

* Membiarkan penulis-penulis menghina hukum Allah, Islam, nabi dan ulama.

* Menyekat dan memperkecilkan sekolah agama rakyat.

* Memecat Mufti Selangor kerana mempertahankan tiga orang ratu cantik.

10. Menghapuskan hak istimewa Melayu/Bumiputera dan menggadai kewarganegaraan kepada warga asing

* Menutup dua MRSM di Terengganu.

* Menutup sekolah agama rakyat.

* Menjadikan bahasa Inggeris sebagai bahasa pengantar subjek Matematik dan Sains di sekolah.

* Banyak tanah-tanah rizab Melayu tergadai di samping pemberian kad pengenalan/kewarganegaraan kepada pendatang-pendatang asing/tanpa izin (diakui sendiri oleh Mahathir) agar BN/UMNO menang pilihanraya sehingga berlakunya kejadian berdarah di Sulu baru-baru ini.

Jumaat, 5 Jun 2015

Pembuli di buli


Tanggal 05. 06. 2015. Ini adalah tarikh yang paling bermakna dalam sejarah bagi seorang penindas. Lebih tepat, bekas penindas sebenarnya kerna hari ini, dia pula yang ditindas. Di perenggan yang pertama ini, ingin ditegaskan juga yang saya sedang ketawa & bergelak sepuas hati hamba saat ini. Penindas ditindas! Kah kah kah

Kenapa saya ketawa? Kenapa tidak mencerca Najib seperti yang lain?.. Jawapan saya mudah, semua dah tahu. Tapi tak ramai yang tahu Najib sebenarnya memang berdarah Pahlawan. Cuba senaraikan pada saya siapa yang berani melawan Tun Mahathir tapi akhirnya hancur dalam perlawanan? Terlampau ramai. Tapi berapa ramai yang mampu berdiri teguh & mampu membungkam suara tua itu? Setakat ini hanya ada seorang & seorang itu ialah Najib.

Mengenali Mahathir ini bukanlah susah. Selain Perdana Menteri yang paling lama dalam Malaysia, dia juga adalah orang yang paling berani dalam melawan kekuasaan Raja-raja Melayu. Sudahkah kita lupa bahawa orang yang bertanggungjawab mengikis kuasa Raja-raja Melayu adalah Mahathir? Betapa pindaan perlembagaan Ogos 1983 telah diusaha secara sulit oleh Mahathir untuk membuang kekebalan Raja-raja ini dan akhirnya berlaku ketegangan antara Mahathir & Raja-raja Melayu selama berbulan-bulan. 'Kompromi' antara mereka ini akhirnya dicapai dengan Mahathir berjaya menyekat kuasa Agong & Raja sebagai penyemak & pengimbang sesuatu keputusan tetapi kuasa menentukan darurat masih di tangan Agong seperti sebelum pindaan. Inilah diantara kejayaan besar Mahathir dalam mengikis kuasa Raja-raja Melayu. Sudahkah kita semua lupa? Siapa yang sebenarnya biadab dengan Raja-raja Melayu? Ketika waktu itu, benarlah Mahathir sebenarnya adalah Agong Tanpa Tengkolok.

Selesai 'mengurus' kuasa Raja-raja, barulah dia boleh memerintah dengan sesuka hati. Dasar penswastaan Mahathirisme yang bermula pada era beliau membarah hingga ke hari ini. Apa yang terjadi terhadap MAS hari ini juga adalah kesan daripada tinggalan kroni-kroni Mahathir yang akhirnya Najib, Perdana Menteri hari ini terpaksa tanggung. Berbilion hutang & ini semua salah Najib? Ya, benar. Najib adalah macai yang akan cuba mencuci segala kerosakan yang telah ditinggalkan. Dan akhirnya apabila imej Najib sudah tidak boleh dibaik pulih lagi, disinilah campur tangan Mahathir berlaku. Mohon semua sedar, ketika era Pak Lah yang lemah lagi melemahkan, Mahathir jugalah yang masuk mencatur dalam 'menggulingkan' Pak Lah & menggantikannya dengan Najib sampai hari ini.

Kesannya 'penggulingan' Pak Lah ketika itu apa? Ketika disaat kelemahan Pak Lah membuktikan kelemahan UMNO, membuang Pak Lah & digantikan dengan yang baru juga membuktikan kekuatan UMNO. Najib dijadikan sandaran mencuci segala kerosakan yang telah berlaku & pada ketika itu, Mahathir akan terlihat seperti suci lagi menyucikan. Inilah hakikat pada ketika itu dan kali ini, skrip yang sama diguna pakai kembali. Mahathir kembali menyerang demi keberlansungan UMNO yang nazak hari ini.

Kita bersama Tun? Nampaknya, ramai yang sudah lupa. Betapa sosok tua itu telah banyak menindas aktivis-aktivis politik yang bersuara ketika era beliau. Betapa Reformasi menjadi igauan setiap rakyat yang tertindas ketika era itu. Bercakap soal Mahazalim ini, yang bangkit melawan di jalanan terus disumbat ke dalam ISA bertahun-tahun. Betapa ramai anak isteri yang dizalimi kerna berjauhan dengan suami akibat ISA itu? Lupakah kita? Ketika era itu juga, sesiapa yang mempunyai CD ceramah Reformasi adalah menjadi satu kesalahan. Betapa gerakan massa dihimpit ke sudut sempit oleh beliau & akhirnya gerakan massa yang besar itu perlahan-lahan menjadi gerakan bawah tanah & dipenghujungnya menjadi gerakan berbentuk parti politik. Sudahkah kita lupa?

Mahathir dihalang berucap di pentas hari ini. Ini satu kejayaan. Satu pembuktian bahawa Najib adalah Pahlawan. Sebelum ini, Mahathir yang membungkam suara yang melawan tapi hari ini, Mahathir pula yang terbungkam. Ini adalah sesuatu yang positif. Kerna apa? Sesuatu yang baru sedang berlaku. Tulisan ini bukan ditulis kerna menyokong Najib sebaliknya apabila mereka sekalian bergaduh, inilah masanya rakyat sekalian belajar. Tidak maju sesuatu tamadun tanpa ilmu & ilmu hari ini ialah, ketika anda ditampuk kuasa, tolonglah berlaku adil sebelum meminta yang lain adil terhadap anda...

Mahathir pula sudah terlalu lama menjadi Agong Tanpa Tengkolok tapi hari ini, dia menjadi Agong Tanpa Tengkolok Tanpa Kuasa. Tahniah Tun atas pencapaian terbaru ini. Ini benar-benar memberansangkan!
Hanya satu kata untuk Tun Mahathir, padan muka. Ini pelajaran untuk Tun kah kah kah kah kah kah cuba belajar utk hormat majlis org lain...

jgn jadi budak2 kecik..."

Rabu, 20 Mei 2015

Kenali DUA pemimpin besar Malaysia


Mahathir...bapa permodenan ( 22 Tahun )
Membinaan KLCC, Litar Sepang, Putrajaya dan bangunan pencakar, langit menelan belanja beratus-ratus bilion dan juga projek penswastaan yang melahirkan tokey-tokey cina bertaraf bilionair ...bumiputera dapat lihat dan kenang jasa


DS NAJIB...bapa pembaziran ( 6 Tahun )
Program Tranformasi rakyat menelan belanja ratus-ratus juta telah berjaya melahirkan beribu-ribu usahawan bumiputera, perolehan pendapatan mereka setiap bulan RM20K-35K

Selasa, 19 Mei 2015

MAS rugi berbilion di bawah Mahathir tidak di panggil BILL OUT


Tabung Haji membeli sebidang tanah berharga RM188.5 juta dari syarikat 100% kerajaan dan mendapat untung RM6.5 Juta Mahathir bagitahu rakyat "BILL-OUT"

Cuba renung...

1) Kes MAS tahun 2002 dipanggil "BUKAN BAILOUT" telah disembunyikan oleh Mahathir sendiri:
RM1 bilion (mungkin bernilai RM2.5 bilion sekarang) wang KERAJAAN pergi ke dalam poket SEORANG pemilik swasta bukan kerajaan dan kerajaan kehilangan RM1 bilion dengan serta-merta.

Membeli saham MAS pada harga RM8.00 seunit sedangkan harga pasaran ialah RM3.68 seunit dari seorang individu pemilik swasta.

Kerajaan terus kehilangan sekurang-kurangnya "RM10 bilion" lebih 13 tahun seterusnya.